המועצה > ארכיון > תחרות כרזות ארצית בנושא צרכנות נבונה: פעילות חינוכית ליום הצרכן הבינלנאומי 2010 > דפי פעילות לתלמידים

דפי פעילות לתלמידים

סרט 4 | אחריות לאחר רכישה
סרט 4 | אחריות לאחר רכישה

המוצר מתקלקל זמן קצר לאחר הרכישה, והמוכר לא מוכן לקחת אחריות


       צפו בסרט, וענו על השאלות הבאות:

א. מה הבעיה באירוע?

ב. כיצד בעל החנות היה צריך לנהוג על פי החוק?

ג. נניח שקניתם מקרר לפני 11 חודשים, והמקרר החדש מקפיא את האוכל. היכן ותוך כמה זמן יתבצע התיקון? מי ישלם עליו?

ד. מסך המחשב של טל החל לרצד חודש לאחר הקנייה. הוריו לקחו אותו לחנות המחשבים שבה הוא נרכש, והמוכר שלח אותו למעבדה לתיקון. בבואם לקחת את המסך לאחר התיקון, דרש מהם המוכר לשלם 300 ₪ עבור התיקון. האם עליהם לשלם את המחיר? מה יאמרו למוכר?

ה. כיצד הייתם ממליצים לצרכנים לנהוג, כדי להימנע מפגיעה בזכויות שלהם? נסחו 3 כללים מנחים להתנהגות צרכנית נבונה.

שימו לב: עליכם לנסח כלל - לא חוק.
כלומר, אל תנסחו חוק שהפרה שלו גוררת ענישה, אלא נסחו כלל התנהגות, 'עשה ואל תעשה', שיעזור לצרכן להתמודד עם בעיות צרכניות, כמו זו שתוארה בסרטון.